به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:
"برغم افزایش حدود ۱۰ برابری قیمت ارز طی سالهای ٩۶ تا ١۴٠٠ که طبیعتا افزایش چند برابری هزینه تعمیر و نگهداری لکوموتیو و خط و علائم را در پی داشت، بودجه مصوب راهآهن در دولت دوازدهم در چهار سال ٩٧ تا ١۴٠٠ از بودجه سالهای ٩۴ تا ٩۶ پایینتر بود! که مشکلات و چالشهای متعددی ایجاد کرد.
غلبه بر بحران مالی تحویل شده به دولت شهید رئیسی، ضروریترین اقدام راهآهن دولت سیزدهم بود. بحمدالله از سال ۱۴۰۰ با پیگیریهای شبانهروزی و حمایتهای دولت توانستیم هم متوسط تخصیص ١۶٠ درصد بگیریم و هم بودجه مصوب راهآهن را افزایش متناسب دهیم و جلوی فرایند سقوط لکوموتیوها گرفته شد.
انشاءالله با ادامه این مسیر و جذب منابع جدید از جمله از محل تهاتر نفت و همچنین ادامه روند احیای لکوموتیوهای متوقف با مشارکت بخش خصوصی، وضعیت لکوموتیو در شبکه ریلی ایران تا پایان سال جاری به صورت پایدار و صعودی در خواهد آمد و به سرعت شاهد جهش حمل و نقل ریلی کشور خواهیم بود."